Πανελλήνια ημέρα αθλητισμού

Την Τρίτη 5 Οκτωβρίου το 5ο ΓΕΛ επισκέφτηκε το στάδιο Ελευθερίας στο Ηράκλειο. Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν σε τρεις διαφορετικές δραστηριότητες:
1) Παραολυμπιακά αθλήματα
2) Στίβο
3) Ομαδικά σπορ (μπάσκετ, βόλεϋ, ποδόσφαιρο)

no images were found


Οι σκέψεις ενός μαθητή μας…
Κάθε μαθητής περιμένει την μέρα του αθλητισμού, η οποία δίνει ευχαρίστηση και ζωντάνια. Σίγουρα μια τέτοια μέρα είναι σημαντική και ξεχωριστή, αλλά χρειάζεται και μαθητές που να μπορούν και να θέλουν να πάρουν συμμετοχή σε ένα τέτοιο γεγονός. Την μέρα αυτή, έγιναν αθλητικές εκδηλώσεις που συμμετείχε το σχολείο μας. Ξεκινήσαμε το μικρό «ταξίδι» μας ανά τμήμα. Περπατάγαμε, περπατάγαμε και πάλι περπατάγαμε, μέχρι που αναρωτηθήκαμε: «Πού πάμε;» Πλάκα μας κάνουν! Τελικά, πέρασαν σαράντα λεπτά και φτάσαμε. Ήμασταν ήδη κατάκοποι. Όμως δεν το βάλαμε κάτω, πολλοί συνέχισαν να αγωνίζονται και προσπάθησαν να κάνουν το καλύτερο δυνατό.
Πιο αναλυτικά, ασχοληθήκαμε με αγωνίσματα του στίβου όπως: ακόντιο, σφαίρα, τρέξιμο, άλμα επί κοντό. Ακόμη, με ομαδικά αθλήματα: βόλεϊ, μπάσκετ, τένις. Το πιο ευχάριστο από όλα ήταν η ενασχόλησή μας με τα παραολυμπιακά αθλήματα. Ποιος θα μπορούσε να τρέξει με κλειστά τα μάτια ή να πάρει μέρος σε αγώνα βόλεϊ καθιστός; Ήταν ωραία πρόκληση, αλλά κάπως παράτολμη και για μας εξωπραγματική. Όμως, αυτός ο γυρισμός; Κατά την γνώμη μου ήταν μαρτύριο, διότι αφού γυμναστήκαμε ήδη, έπρεπε να γυρίσουμε περπατώντας άλλα σαράντα λεπτά. Εσείς οι καθηγητές δεν μας σκεφτήκατε καθόλου;
Παρόλα αυτά, ήταν μία ξεχωριστή μέρα με πολύ δράση , παιχνίδι και εκπλήξεις!

 

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Γιάννη Ρίτσου: “Η Σονάτα του Σεληνόφωτος”
από τη θεατρική ομάδα, “Φεγγάρι με Νι”, του 5ου ΓεΛ. Ηρακλείου
Τρίτη, 28 Ιουνίου και ώρα 21.15 στην Πύλη Βιτούρι.

Η τέχνη είναι σαν τον άνεμο, που άλλοτε αγριεύει άλλοτε γαληνεύει μα πάντα συντροφεύει.
“Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας”…. έγραψε ο Κ. Κουν. Κι εμείς αγαπάμε το θέατρο και την ποίηση και τη μουσική, τη μουσική και την ποίηση και το θέατρο, αναζητούμε τη μαγεία της δράσης και της μελωδίας, τολμούμε να κοινωνήσουμε στο λόγο. Και τι χρειάζεται για να τα νιώσεις όλα αυτά? Ένα πιάνο, μια πολυθρόνα, το σεληνόφως, οι στίχοι του Ρίτσου και η ψυχή μας…
Δύσκολο μα σαγηνευτικό εγχείρημα! Ελπίζουμε όμως να σας μεταδώσουμε τη μαγεία του.
Mαρία Σπυριδάκη..

Το 1956 ο Γιάννης Ρίτσος γράφει την πρώτη -και ίσως ωραιότερη- εκτενή ποιητική σύνθεση από τις 17 της Τέταρτης Διάστασης, “τη Σονάτα του Σεληνόφωτος”, για την οποία πήρε το κρατικό βραβείο ποίησης. Ο τίτλος του ποιήματος, που παραπέμπει στις αντίστοιχες δημοφιλείς συνθέσεις της ευρωπαϊκής μουσικής, αναφέρεται στη διάσημη σονάτα του L. Van Beethoven, το πρώτο μέρος της οποίας συνοδεύει την ιδιαίτερη αυτή εξομολόγηση της Γυναίκας με τα μαύρα, μέρος κι αυτό της σκηνοθεσίας του ποιήματος.
Το έργο είναι ένας σκηνικός μονόλογος, μια «εκ βαθέων» εξομολόγηση, για τη μοναξιά, την ερωτική επιθυμία, την ανάγκη του άλλου, τη ζωή που λιγοστεύει, την παρηγοριά της μνήμης, μέσα από ροή παραστάσεων και συμβόλων, από μια γυναίκα μπροστά σ’ ένα νέο, που παραμένει όμως βουβός… Η ερωτική επίκληση μένει, στο τέλος, ανεπίδοτη, ο μονόλογος δεν καταφέρνει να γίνει διάλογος. Το πρόσωπο που εξομολογείται αποτελεί ως ένα βαθμό προσωπείο του ίδιου του ποιητή, ο οποίος κάνει αισθητή την πραγματική παρουσία του μόνο στις σκηνοθετικές οδηγίες που συνοδεύουν την ποιητική αυτή σύνθεση.
Η “Σονάτα του σεληνόφωτος” είναι ένα ανεξάντλητο κείμενο μεγάλης ευαισθησίας και ποιητικής ομορφιάς, καθώς επιδέχεται, με τον πλούτο του, πολλές ερμηνείες. Η Αλέξια, η Μαρία και ο Γιώργος επέλεξαν, να δοθεί σκηνοθετικά η ψυχοσύνθεση της γυναίκας, από τρία διαφορετικά πρόσωπα.
Παίζουν

Αφηγητής: Θοδωρής Κόττας

Νέος: Γιώργος Χουστουλάκης

Γυναίκα: Αλέξια Αγαπάκη
Μαρία Σπυριδάκη
Μαριάνθη Κοκολάκη

Μουσικές επιλογές – πιάνο: Δήμητρα Γιακουμάκη

Οι σκηνοθετικές προτάσεις έγιναν από την Αλέξια, τη Μαρία και το Γιώργο

Ηλεκτρονική Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.) ΓΕΛ

Διαδικασία υποβολής Μηχανογραφικού Δελτίου (Μ.Δ.).

Οι διαδικασίες για την υποβολή του Μ.Δ. αρχίζουν από τη Τετάρτη 15 Ιουνίου και λήγουν την Παρασκευή  8 Ιουλίου 2016. Πιο αναλυτικά:

Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ. θα απευθυνθούν στο Λύκειό μας από την Τετάρτη 15 Ιουνίου και μετά για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password). Με αυτόν τον προσωπικό κωδικό:

  • θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να μελετούν το Μ.Δ. και σε πρώτο στάδιο να κάνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (Προσωρινή Αποθήκευση).
  • στη συνέχεια και μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ, θα μπορούν να επισκέπτονται την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr, να τροποποιούν το Προσωρινό Μ.Δ. ή/και να προχωρήσουν τελικά στην οριστική υποβολή (Οριστικοποίηση).
  • μέσα στην προθεσμία δηλαδή μέχρι την Παρασκευή 8 Ιουλίου, εφόσον κάποιος υποψήφιος μετανιώσει και θέλει να τροποποιήσει το Μ.Δ., απευθύνεται στο Λύκειό του, ακυρώνεται το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ. και υποβάλλει εκ νέου Μ.Δ. (βλ. παρ. ΣΤ2).

Επισημαίνεται ότι για την απόκτηση προσωπικού κωδικού ασφαλείας, οι φετινοί υποψήφιοι οφείλουν να έχουν μαζί τους το δελτίο υποψηφίου, ενώ οι απόφοιτοι που επιθυμούν να υποβάλουν μηχανογραφικό για το 10%των θέσεων εισακτέων, τη βεβαίωση πρόσβασης

Έκδοση Αποτελεσμάτων 2015-16

Τα αποτελέσματα της Α’, Β’, & Γ’ τάξης θα ανακοινωθούν την Παρασκευή 24/6/2016 και ώρα 13:00 μ.μ.

Οι έλεγχοι θα επιδίδονται στους μαθητές από Δευτέρα 27/6/2016 από 10:00 π.μ. μέχρι 12:00 μ.μ.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης θα ενημερωθούν προσεχώς για τον χρόνο παραλαβής των απολυτηρίων και των βεβαιώσεων πρόσβασης.

Το Κουτί της Λήθης – Θεατρική Παράσταση

Και ξαφνικά μας ήρθε η ιδέα: Κάνουμε μια θεατρική παράσταση; Πως; Κι όμως…. Για να κάνεις θέατρο ένα μόνο πράγμα χρειάζεσαι: το ανθρώπινο υλικό! Μπορείς να πάρεις ένα οποιονδήποτε χώρο και να τον ονομάσεις σκηνή, ένας μόνο να διασχίζει το χώρο αυτό και ένας άλλος να τον παρακολουθεί· αυτά είναι όλα κι όλα που χρειάζονται για να γίνει μια θεατρική πράξη. Έτσι κι έγινε· με λίγα αλλά με πολλή ψυχή ξεκινήσαμε την προσπάθεια και φτάσαμε ως εδώ. Ένα ταξίδι, λοιπόν, είναι με όχημα τη φαντασία, με οδηγό τη θέληση, με επιβάτες όλους μας, με συνοδό το όνειρο, με τελευταίο σταθμό του ταξιδιού το βίωμα και το συναίσθημα της επικείμενης θεατρικής παράστασης

Πληροφορίες για το πού και πότε ΕΔΩ

Μαρκοπούλου Λίνα
Γκουγκούσης Σωτήρης
Χουρσανίδης Μανόλης

Συνοπτική επισκόπηση του έργου:
Αυτό το παράλογο μονόπρακτο παρουσιάζει 5 χαρακτήρες: έναν χαλαρό τύπο, μια πολύ βιαστική γυναίκα, ένα νευρωτικό άτομο, μια σκοτεινή απαισιόδοξη φιγούρα και έναν ερασιτέχνη ντετέκτιβ. Δε χρειάζονται ονόματα· εμφανίζονται απλώς με το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της προσωπικότητάς τους.
Είναι μια υπέροχη ανοιξιάτικη μέρα σε ένα πάρκο, ο άνετος τύπος κάθεται σε ένα παγκάκι στο πάρκο να διαβάσει την εφημερίδα του, όταν πλησιάζει πολύ βιαστικά η Γυναίκα με ένα κουτί. Πριν προλάβει ο Άνετος τύπος να αρνηθεί, του το έχει αφήσει με οδηγίες ότι το κουτί δεν πρέπει να κουνηθεί, να χτυπηθεί, να γείρει ή να ανοιχτεί.
Τότε αρχίζει να καταφθάνει μια σειρά ετερόκλητων χαρακτήρων, ο καθένας με μια θεωρία γύρω από το πιθανό περιεχόμενο του κουτιού…………..!!!!!

Ποιος είναι ο συμβολισμός του κουτιού;
Ο συμβολισμός του κουτιού είναι πολύπλευρος, όπως άλλωστε και το κουτί· εξαρτάται από την οπτική γωνία που θα το κοιτάξεις, για να χρωματιστεί διαφορετικά το περιεχόμενό του και αυτό ακριβώς είναι το τεράστιο ενδιαφέρον που δημιουργεί. Συνειρμικά, η σκέψη μας οδηγείται στο Κουτί της Πανδώρας , όπου οι άνθρωποι βρέθηκαν αντιμέτωποι με όλες τις συμφορές του κόσμου ή στο Κουτί του Σρέντιγκερ από το πείραμα του οποίου θεμελιώνεται η σύγχρονη Κβαντική θεωρία για την αρχή της Απροσδιοριστίας.
Το Κουτί είναι το «άγνωστο σύμπαν», μια μαύρη τρύπα, ένα pixel καμένο, που αποδομεί την εικόνα του κόσμου, όπως τον έχουμε ορίσει στο μυαλό μας, και μοιραία μας προξενεί φόβο, πανικό υστερία και δέος.
Ζούμε σε ένα κουτί που απέξω γράφει: «Καταναλώνω, ευημερώ, ζω με ασφάλεια» και από μέσα γράφει: «Δε ξέρω ποιος είμαι, φοβάμαι, νιώθω μόνος μου, δεν υπάρχω». Είναι το κουτί της Λήθης…… Η ζωή του σύγχρονου ανθρώπου είναι κλεισμένη σε ένα κουτί, όπου ο ίδιος κατέχεται από αγωνία και άγχος, από δισταγμό και ανησυχία και από μια ετοιμότητα να πανικοβληθεί, να χάσει το νου του, να πέσει σε σύγχυση· μια κατάσταση που έρχεται σε αντίθεση με τον προγραμματισμένο τρόπο ζωής του και την προσπάθεια του να ζει ασφαλέστερα. Όσο, όμως, προσπαθεί να ζει ασφαλέστερα, τόσο πιο πολύ ξεχνά πως θάνατος και ζωή, ζωή και κίνδυνος είναι άρρηκτα δεμένα μεταξύ τους κι όσο περισσότερο λησμονεί το θάνατο, τόσο πιο πολύ φοβάται τη ζωή.
Πόσο σημασία έχει τελικά τι πραγματικά έχει μέσα το κουτί του έργου;

Η Νέα Ιστοσελίδα του 5ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης

Σας καλοσωρίζουμε στην νέα ιστοσελίδα του 5ου ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης.

Μέσω αυτής ελπίζουμε να επικοινωνήσουμε καλύτερα με την εκπαιδευτική κοινότητα, και να προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες προς τους μαθητές, τους γονείς και τους πολίτες γενικότερα.

Ο νέος δικτυακός μας τόπος είναι συνδεδεμένος με τα κυριότερα κοινωνικά δίκτυα στα οποία αυτόματα θα κοινοποιούνται όλες οι αναρτήσεις μας.

Facebook: https://web.facebook.com/5geliraklio

Twitter: https://twitter.com/5geliraklio

Google+: https://plus.google.com/100621293998818949419/about?gmbpt=true&hl=el&_ga=1.20881338.381235884.1455701652

Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC99Yncjicrd6w_UebqA1Lgg

 

Διημερίδα «Για ένα δημοκρατικό και συμμετοχικό σχολείο»

Στις 5 και 6 Μαρτίου 2016 πραγματοποιήθηκε στο 2ο ΓΕΛ Ηρακλείου διημερίδα με θέμα «Γι

T3

α ένα δημοκρατικό και συμμετοχικό σχολείο». Η Δράση συνδιοργανώθηκε από τον Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Δ.Δ.Ε Ν. Ηρακλείου και τον Συνήγορο του Πολίτη με στόχο τη διεξαγωγή Διαλόγου για μαθητές/τριες Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου των σχολικών μονάδων του Ν. Ηρακλείου.

Στόχος του Διαλόγου ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να ανταλλάξουν απόψεις και να καταθέσουν προτάσεις για τη λειτουργία των σχολείων τους και για μια πιο ενεργή συμμετοχή τους στη σχολική ζωή.

T3

Το 5ο ΓΕΛ Ηρακλείου Κρήτης εκπροσώπησαν οι μαθητές της Α΄Τάξης, Μαρκέλλα Κερκέζου και Μάνος Χατζάκης, οι οποίοι με ενθουσιασμό κατέθεσαν τις προτάσεις τους και συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Τα παιδιά συνόδευσαν στις εργασίες της διημερίδας οι καθηγήτριες Γυπαράκη Χριστίνα και Δεληγιάννη Ευαγγελία.

Δοκιμαστικό άρθρο Γονέων

Scio enim esse quosdam, qui quavis lingua philosophari possint; Dici enim nihil potest verius. Si quicquam extra virtutem habeatur in bonis. Ex ea difficultate illae fallaciloquae, ut ait Accius, malitiae natae sunt. Quem Tiberina descensio festo illo die tanto gaudio affecit.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Si de re disceptari oportet, nulla mihi tecum, Cato, potest esse dissensio. Intellegi quidem, ut propter aliam quampiam rem, verbi gratia propter voluptatem, nos amemus; Nam aliquando posse recte fieri dicunt nulla expectata nec quaesita voluptate. Quod si ita se habeat, non possit beatam praestare vitam sapientia. Summus dolor plures dies manere non potest? Duo Reges: constructio interrete. In qua quid est boni praeter summam voluptatem, et eam sempiternam? Nos paucis ad haec additis finem faciamus aliquando; Sin tantum modo ad indicia veteris memoriae cognoscenda, curiosorum. Aliter homines, aliter philosophos loqui putas oportere?

Quod quidem nobis non saepe contingit. Nunc omni virtuti vitium contrario nomine opponitur. Quae quo sunt excelsiores, eo dant clariora indicia naturae. Re mihi non aeque satisfacit, et quidem locis pluribus. Qua tu etiam inprudens utebare non numquam. Quodsi ipsam honestatem undique pertectam atque absolutam. Quod idem cum vestri faciant, non satis magnam tribuunt inventoribus gratiam. Quorum altera prosunt, nocent altera. Sed plane dicit quod intellegit.

Non autem hoc: igitur ne illud quidem. Si autem id non concedatur, non continuo vita beata tollitur. Sic enim censent, oportunitatis esse beate vivere. Atqui, inquam, Cato, si istud optinueris, traducas me ad te totum licebit. Nonne videmus quanta perturbatio rerum omnium consequatur, quanta confusio? Ergo opifex plus sibi proponet ad formarum quam civis excellens ad factorum pulchritudinem? Efficiens dici potest.

Κατακύρωση πολυήμερης εκδρομής 2016 της 3ης Τάξης στην Θεσσαλονίκη

Η Επιτροπή αφού έλαβε υπ’ όψιν της, ως προς το πνεύμα του νόμου, τις 4 (τέσσερις) συνολικά προσφορές που κατατέθησαν (μετά από πρόσκληση που έκανε ο Διευθυντής του Σχολείου και αναρτήθηκε στο διαδίκτυο) από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία Landmarks travel, Vai travel, ConneCtion Travel και Κολχίδα κατέληξε ομόφωνα στην επιλογή της προσφοράς του Landmarks travel ως προς το ξενοδοχείο Capsis Hotel για τον λόγο ότι ήταν η οικονομικότερη προσφορά.

Προσφορές: